ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 瀬木学園紀要
  2. 第3号

テスト形式の違いで被験者の得点及び順位はどう変わるか -内容理解問題と下線部和訳の場合-

https://mizuho.repo.nii.ac.jp/records/83
https://mizuho.repo.nii.ac.jp/records/83
6020bbe3-0f2b-46a5-bf58-87d0062b861f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005571799.pdf KJ00005571799.pdf (285.8 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-03-31
タイトル
タイトル テスト形式の違いで被験者の得点及び順位はどう変わるか -内容理解問題と下線部和訳の場合-
タイトル
タイトル The Validity of the Scores of Learners According to the Test-type Employed
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 テスト形式 被験者
キーワード
主題 EFL Reading Comprehension Tests TRJ tests
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
原著
論文名よみ
その他のタイトル テストケイシキノチガイデヒケンシャノトクテンオヨビジュンイハドウカワルカ
著者名(日) 今井, 隆夫

× 今井, 隆夫

WEKO 165

今井, 隆夫

ja-Kana イマイ, タカオ

Search repository
著者名よみ イマイ, タカオ

× イマイ, タカオ

WEKO 165

イマイ, タカオ

Search repository
著者名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 165
姓名 IMAI, Takao
言語 en
著者所属(日)
人間科学部人間科学科
著者所属(英)
en
Division of Human Sciences Department of Human Sciences
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Translation-into-Japanese tests (TRJ tests) have frequently been employed in many entrance examinations and term-end examinations in Japanese high schools. The reason for the frequent use of TRJ tests seems to be that most, if not all, Japanese teachers of English believe that such tests measure learners' reading comprehension ability. The author, however, questions the plausibility of this assertion because reading comprehension is one thing, and translation is quite another. In other words, being able to translate English into Japanese requires more than a literal understanding of what is written in English passages. This position is supported by Fujikake (1980). The main purpose of this study is to investigate two points regarding TRJ tests: (a) whether such tests can measure learners' reading comprehension ability; and (b) whether the scores of learners are valid or invalid according to the test-type employed. In order to test these two points, two test-types—TRJ tests and reading comprehension tests—were conducted, using the same reading material. The results of this study show that TRJ tests do not necessarily measure learners' reading comprehension ability, suggesting that the scores of the test takers are not valid, especially among mid-level learners
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12198829
書誌情報 瀬木学園紀要

号 3, p. 6, 発行日 2009-03-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 08:27:51.494328
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3