ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 瀬木学園紀要
  2. 第12号

学生が捉える教育相談の役割 ―生徒指導,健康相談活動,カウンセリングと比較して―

https://mizuho.repo.nii.ac.jp/records/308
https://mizuho.repo.nii.ac.jp/records/308
a50041b2-8b5a-419d-af24-5eea6eccf8a2
名前 / ファイル ライセンス アクション
SEGI12G02.pdf 学生が捉える教育相談の役割.pdf (865.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-10-01
タイトル
タイトル 学生が捉える教育相談の役割 ―生徒指導,健康相談活動,カウンセリングと比較して―
タイトル
タイトル The Roles of Educational Counseling perceived by University Students: Compared with pupils’ guidance, health consultation activity and school counseling.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 教育相談,生徒指導,健康相談活動,カウンセリング, educational counseling, pupils’ guidance, health consultation activity, school counseling
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
記事種別(日)
原著
著者 中林, 恭子

× 中林, 恭子

WEKO 634

中林, 恭子

ja-Kana ナカバヤシ, キョウコ

en NAKABAYASHI, Kyoko

Search repository
後藤, 和史

× 後藤, 和史

WEKO 535

後藤, 和史

ja-Kana ゴトウ, カズフミ

en GOTOW, Kazufumi

Search repository
著者所属(日)
愛知みずほ大学人間科学部, 愛知みずほ大学人間科学部
著者所属(英)
Faculty of Human Sciences, Aichi Mizuho College, Faculty of Human Sciences, Aichi Mizuho College
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this research, students examined which method of using educational counseling, pupils’ guidance, school counseling, and health consultation activities is preferable for the problems of pupils. It was analyzed how each role was perceived. As a result, the students made choices that seemed reasonable through their own experiences, learning at universities. However, in order not to know the original meaning and purpose of each, understanding about educational counseling consideration, active aspects of pupils guidance, health counseling consideration do not understand, tendency of one-sided way of showing is shown it was. In addition, it was suggested that the expertise associated with the progress of teacher education is increased from the change of the recognition structure of consultation activities by teacher education. Meanwhile, it was also suggested that mismatch between the rise in expertise and the actual feeling of users (students).
書誌情報 瀬木学園紀要
en : Segigakuen Kiyo

号 12, p. 14-30, 発行日 2018
出版者
出版者 名鉄局印刷株式会社
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 188-7181
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 08:24:28.061210
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3