WEKO3
アイテム
教員免許等の資格取得を目指す学生のアイデンティティと特徴
https://mizuho.repo.nii.ac.jp/records/114
https://mizuho.repo.nii.ac.jp/records/114859d7b17-0fb3-4079-ba85-68597f0dd479
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-03-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教員免許等の資格取得を目指す学生のアイデンティティと特徴 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Characteristics of college students who aim to obtain a certain job license | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 教員免許 資格取得 アイデンティティ | |||||
キーワード | ||||||
主題 | ego-identity ; identity status; S-HTP; job license | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
原著 | ||||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | セイネンシンリガクトアイデンティティノケイセイカテイ | |||||
著者名(日) |
森, 恭子
× 森, 恭子× 後藤, 和史 |
|||||
著者名よみ |
モリ, キョウコ
× モリ, キョウコ× ゴトウ, カズフミ |
|||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 444 | |||||
姓名 | MORI, Kyoko | |||||
言語 | en | |||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 535 | |||||
姓名 | GOTOW, Kazufumi | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
人間科学部人間科学科 | ||||||
著者所属(日) | ||||||
人間科学部人間科学科 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Division of Human Sciences Department of Human Sciences | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Division of Human Sciences Department of Human Sciences | ||||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study focused on characteristics of college students who aim to obtain a certain license such as teacher's certificate in terms of identity status and Synthetic House-Tree-Person Test (S-HTP). 65 first-year college students who aim to obtain a certain job license were assessed by Identity Status Questionnaire (Kato, 1983) and Synthesized House-Tree-Person Test (S-HTP; Maruno et al., 1975). Two-step cluster analysis found that S-HTP pictures were categorized into four clusters (simple type, hiding type, decorated type and coordinated type). It is found that students who aim to be a gymnastic teacher associated with simple type of S-HTP, to be a Yogo teacher (school nurse) with decorated type of S-HTP and identity foreclosure status, to obtain a certificate of psychology with identity achievement status. These findings suggested future needs for supports to students' career development along with ego-identity development. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12198829 | |||||
書誌情報 |
瀬木学園紀要 号 5, p. 9, 発行日 2011-03-31 |