ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 瀬木学園紀要
  2. 第16号

領域「表現」科目におけるアクティブラーニングによる学びの考察 -幼稚園でのコンサート取組後のアンケート調査の分析-

https://mizuho.repo.nii.ac.jp/records/539
https://mizuho.repo.nii.ac.jp/records/539
5259f97b-a86b-4af8-a0c4-ba6d2e6a6500
名前 / ファイル ライセンス アクション
SEGI16G06.pdf 領域「表現」科目におけるアクティブラーニングによる学びの考察.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-08-10
タイトル
タイトル 領域「表現」科目におけるアクティブラーニングによる学びの考察 -幼稚園でのコンサート取組後のアンケート調査の分析-
タイトル
タイトル Students’ learning in the Area of“Expression”through Active Learning\n“Analysis of the surveys of students after the concert efforts”\n
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 領域「表現」, アクティブラーニング, コンサート, KHコーダー,, area of“Expression”, active learning, concert, KH-coder,
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
記事種別(日)
原著
著者 永津, 利衣

× 永津, 利衣

WEKO 1036

永津, 利衣

ja-Kana ナガツ, リエ

en NAGATSU, Rie

Search repository
著者所属(日)
愛知みずほ大学
著者所属(英)
Aichi Mizuho College
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims at investigating the effectiveness of “Active Learning”approach in teaching the subject of “Expression” by analyzing the junior college students’ learning involved in a music concert based on follow-up questionnaires. We examined second-year students in the nursery school teacher training course who worked on a Christmas concert in a neighboring kindergarten as part of “Expression” class. In the preparations including ensemble practice, the students became aware of the significance of creating music with friends, whereas during the actual concert, they experienced two-way communication with the audience through music and tried to entertain the audience. In their rising awareness of interactions through music, students became more observant of and eager to be closer to children, indicating the development of their attitude needed in the area of "Expression" as childcare workers, and gained the improvement of musical skills and musical social significance in the collaborative learning. The questionnaire result indicates that there are individual differences among students, so post-learning to share individual learning is important.
書誌情報 瀬木学園紀要
en : Segigakuen Kiyo

号 16, p. 44-53, 発行日 2020
出版者
出版者 名鉄局印刷株式会社
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 188-7181
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 08:22:59.356373
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3