ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 瀬木学園紀要
  2. 第18号

学業成績に影響を与える要因の検討

https://mizuho.repo.nii.ac.jp/records/592
https://mizuho.repo.nii.ac.jp/records/592
518735b0-342a-4c51-9fa7-73648e30499a
名前 / ファイル ライセンス アクション
SEGI18G04.pdf 学業成績に影響を与える要因の検討.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-08-04
タイトル
タイトル 学業成績に影響を与える要因の検討
タイトル
タイトル Examination of the Factor to affect the Academic Performance
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 学業成績, エゴグラム, 関連要因, Academic performances, Egogram, Related factor
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
記事種別(日)
原著
著者 山北, 和幸

× 山北, 和幸

WEKO 1321

山北, 和幸

ja-Kana ヤマキタ, カズユキ

en YAMAKITA, Kazuyuki

Search repository
土田, 満

× 土田, 満

WEKO 126

土田, 満

ja-Kana ツチダ, ミツル

en TSUCHIDA, Mitsuru

Search repository
著者所属(日)
井戸田整形外科 名駅スポーツクリニック, 愛知みずほ大学大学院
著者所属(英)
Idota Orthopedics Meieki sports clinic, Graduate School of Human Sciences, Aichi Mizuho College
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In order to enhance the quality of education for students with poor academic performance, we conducted a questionnaire survey on lifestyle habits, somatic symptoms, learning habits, learning attitudes, social support, egogram and performance, and examined the factors to influence on academic performance.Academic performance was divided into three quantiles, “lower GPA group”, “medium GPA group”, and “upper GPA group”. In relation to egograms, the upper GPA group had higher AC scores for compared to the lower GPA group. The medium GPA group and the lower GPA group displayed a pattern of lower than the general average A scores. In the covariance structure analysis of GPA and related factors, lifestyle habits influenced GPA and subjective fatigue. Personality influenced behavior related to academic performance and support of friends and family, and support of friends and family influenced GPA through support of teachers. Further, coping measures for situations when students were unable to understand, influenced GPA and behavior related to academic performance, through the mediation of frequency of dozing. From the above, it is suggested that in order to improve the quality of education teachers need to understand the background of the students including their personality
書誌情報 瀬木学園紀要
en : Segigakuen Kiyo

号 18, p. 23-29, 発行日 2021
出版者
出版者 名鉄局印刷株式会社
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 188-7181
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 08:21:53.067151
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3